"මේ අතර ලෝකය අර්ථකථනය කිරීමෙන් සහ
වියුක්ත සමපේක්ෂණයන් තුල රවුම් ගැසීමෙන් තවදුරටත් තෘප්තිමත් නොවී සිටින ලෙසත්, ඒ වෙනුවට වඩාත්
වැදගත් වන්නේ ලෝකය ප්රායෝගිකව වෙනස් කිරීම බවත් දර්ශනයෙන් ඉල්ලා සිටී.
නමුත් මෙලෙස අදහස් කරන ලෙසට ලෝකය වෙනස් කිරීමට පෙර අවශ්ය වන්නේ සිතීම වෙනස් කිරීම
වන්නේ අප සඳහන් කරන ලද ඉල්ලීම යටින්ද ඒ වනවිටත් වූ සිතීමේ වෙනසක් තිබෙන්නා මෙනි.
නමුත් චින්තනයට තරම් ඔබිනා දෙය වෙත යන මාවත වෙත තෝරා ගන්නේ නැතිනම් සිතීම වෙනස්
විය යුතුය කියා සිතන්නේ කුමන ආකාරයටද? දැන්, චින්තනයට තරම් ඔබින දෙය ලෙස පැවැත්ම එය ඉදිරිපත් කිරීම යනු තෝරා ගත හැකි
පූර්වකල්පනයක් හෝ හිතුවක්කාරී නිපැයුමක් නොවේ. ඒ තමයි අපව තවමත් පාලනය කරනා සම්ප්රදායක
තීන්දුව වන අතර මෙය කෙනෙක් පිළිගන්න කැමති මට්ටමට වඩා බොහෝ තීරණාත්මක ලෙස බලපායි."
-මාටින් හෛඩැගර්-
"For, meanwhile, it has
also been demanded of philosophy that it no longer be satisfied with
interpreting the world and roving about in abstract speculations, but rather
that what really matters is changing the world practically. But changing the
world in the manner intended requires beforehand that thinking be changed, just
as a change of thinking already underlies the demand we have mentioned. (cf.
[275] Karl Marx, The German Ideology: “A. Theses on Feuerbach ad Feuerbach, II”
: “The Philosophers have only interpreted the world in various ways; the point
is to change it.”) But in what way is thinking supposed to change if it does
not take the path into that which is worthy of thought? Now, the fact that
being presents itself as that which is worthy of thought is neither an optional
presupposition nor an arbitrary invention. It is the verdict of a tradition
that still governs us today, and this far more decisively than one might care
to admit."
Martin Heidegger, Kant’s
Thesis about Being, 1944
බලන්න , Martin Heidegger "Pathmarks",Cambridge, Cambridge University Press, 1998, පිට 338
No comments:
Post a Comment